H&M:n tuoreet mainoskuvat keräävät kiitosta - lähes käsittelemättömät otokset ihastuttavat somessa
Ruotsalaisen vaateketju H&M:n tuoreet mainoskuvat ovat keränneet sosiaalisessa mediassa valtavan määrän kiitosta. Yhtiötä on kehuttu muun muassa terveen kehonkuvan levittämisestä erityisesti nuorten naisten keskuuteen.
Vilkas keskustelu lähti liikkeelle, kun useat ihmiset huomasivat ketjun uuden uima-asumalliston mainoskuvien olevan lähes kokonaan editoimattomia. Yrityksen verkkokaupan sivuilta löytyvät mainoskuvat paljastavat nimittäin rehellisesti useiden mallien "epätäydellisyydet", kuten muun muassa haaleat raskausarvet jaloissa.
Eräs Twitter-käyttäjä jakoi tilillään kuvakaappauksen yhdestä verkkokaupan sivuilta napatusta kuvasta ja kommentoi asiaa näin:
"Selasin H&M:n nettisivustoa - ja näin tämän supersuloisen uima-asun. Jäin katsomaan kuvaa tarkemmin ja kuten näette, he eivät ole editoineet mallin raskausarpia lainkaan pois! Olen niin ylpeä H&M:stä, he todella kannattavat luonnollisia kehonkuvia. Rakastan sitä."
Naisen vuolas kiittely ei ihmetytä, sillä nykypäivänä täydellisyyteen tähtäävät, kovasti muokatut mainoskuvat ovat saaneet valtavasti kritiikkiä aiemmin käyttäjiltä sosiaalisessa mediassa. Nyt tuoreissa kuvissa näkyy kuitenkin selvästi, kuinka realistisia niistä on pyritty tekemään.
Käyttäjän jakaman päivityksen pääset katsomaan alta.
Myös H&M:n verkkosivuilta napatussa kuvakaappauksessa näkyy selvästi, kuinka mallin ihossa näkyvät raskausarvet on jätetty editoimatta. Katso kuva alta.
Mitä mieltä sinä olet, onko mainoskuvien editoimattomuus askel kohti oikeaa suuntaa, vai ei?
Lue myös: H&M rasismisyytösten kohteena mainoskuvansa vuoksi - rajua kritiikkiä somessa
Lähde: Daily Star, Evening Standard