Millainen oli mies vuonna 2015?
Järjestö The Representation Projectin tarkoituksena on muuttaa ihmisten stereotyyppisiä käsityksiä, jotka kohdistuvat sukupuoliin ja niiden normeihin. Tällä kertaa järjestö keskittyy videokoosteellaan miehiin ja miehuuteen vuonna 2015.
Videolla näkyy klippejä vuonna 2015 julkaistuista mainoksista ja niiden esittämästä mieskuvasta. Lisäksi videolle on julkaistu pätkiä, joissa poliitikot ja näyttelijät ovat haastateltavina tai puhuvat esimerkiksi isyydestä tai johtamisesta.
Videokoosteen lisäksi järjestö on julkaissut sosiaalisen median kampanjan tunnisteella #Unmasked. Kampanjan tarkoituksena on jakaa omia kokemuksia ja käsityksiä miehuudesta ja siten laajentaa nykyistä mieskuvaa laajemmaksi.
Katso video kokonaisuudessaan alta. Jos video ei näy, voit katsoa sen täältä.
Lähde: Cosmopolitan