Suomalainen muotilehti kiinnostaa maailmalla
REVS on uusi kotimainen muotilehti, jonka toinen numero ilmestyi viime viikolla. Vaikka Suomessa tehtävä englanninkielinen lehti on vasta ottamassa ensiaskeleitaan, on lehti jo nyt herättänyt runsaasti kansainvälistä kiinnostusta.
- Kieleksi valittiin englanti, koska halusimme tehdä kansainvälistä lehteä ja viedä Suomea sitä kautta maailmalle. Tämän tyyppiselle lehdelle Suomen kotimarkkinat ovat vähän liian pienet, REVSin perustajiin kuulu Jenni Rotonen kertoo.
- Olemme saaneet jo näkyvyyttä maailman muotisivustoilla. Saamme myös jatkuvasti yhteydenottoja ulkomaisilta kuvaajilta, ketkä haluaisivat kuvata lehteemme. Yhteydenottoja on tullut ihan kaikkialta. Jotkut ovat tarjoutuneet myös tulemaan lehteemme palkattomiksi harjoittelijoiksi.
Kuvaajien kiinnostus johtuu siitä, että REVSin keskeinen ajatus on olla mahdollisimman visuaalinen. 96-sivuinen lehti tehdään paksulle paperille, joka miellyttää visuaalisia ihmisiä.
- Pyrimme kertomaan tarinoita enemmän kuvien kuin sanojen kautta, Rotonen kuvailee.
Lehden kaksi ensimmäistä numeroa ovat olleet ilmaisia ja niitä on rahoitettu mainostuloilla. Liiketoiminnan kehittämisen kannalta jossain vaiheessa on pohdittava lehden muuttamista maksulliseksi.
- Lehteä on jo nyt ollut saatavissa Osakassa, Lontoossa ja Berliinissä, mutta Japania lukuunottamatta kaikkialla muualla on toivottu myytävää lehteä ilmaisjakelulehden sijaan, koska myyntilehdistä myyjätkin voisivat hyötyä.
Lue lisää REVS-lehden verkkosivuilta osoitteesta www.revsmag.com.