Diili-kilpailija pyytää julkkismiehensä apuun myyntitehtävässä - johtoryhmä kehuu päätöstä
Sisältää juonipaljastuksia Diilin ensimmäisestä jaksosta.
Diili-ohjelma palaa maaliskuussa uuden tuotantokauden voimin.
Uudella Diili-kaudella on mukana joukko piinkovia bisneksentekijöitä ja kunnianhimoisia osaajia valmiina kilpailemaan paikasta start up -yrittäjä Jaajo Linnonmaan yritysimperiumin operatiivisena johtajana. Voit tutustua kilpailijoihin täältä.
Ohjelman ensimmäisessä jaksossa moni kilpailija joutuu epämukavuusalueelleen, kun Jaajo Linnonmaa, Toni Lähde ja Noora Fagerström paljastavat, että tehtävänä on pyydystää kalaa, valmistaa se ja myydä tuote maantien varrella sijaitsevalla pysähdyspaikalla.
Kilpailijat jakautuvat kahteen joukkueeseen, jotka nimetään Valjakoksi ja Kiilaksi.
Valjakko päättää järjestää koko perheen kalansavustuspäivän, johon Piia Koriseva kutsuu ystävänsä Ile Vainion lausumaan runoja, ja Emmi Suuronen järjestää keittiömestari Akseli Herlevin jakamaan nimikirjoituksia leikkuulautoihin. Emmi ja Akseli ovat ohjelman kuvausten aikaan olleet avopari.
- Kuka kieltää, että meillä olis siellä joku ihminen tulossa myymään? Vaikka rakas mieheni, Emmi ehdottaa tiimikavereilleen, jotka pitävät ideaa loistavana.
- Kaikki kortit peliin niin sanotusti heti kärkeen, Emmi hymähtää ja soittaa Akselille.
Puhelimessa Akseli tiedustelee tapahtuman pukukoodia, johon Emmillä on hauska vastaus.
- Ihan vapaa, kunhan et tuu gepardipöksyissä.
Kun tehtävään kuuluu kaikki kalan pyydystämisestä lähtien, nyrjähtää kilpailijoiden aikataulu pahasti raiteiltaan. Lopulta Toni ja Noora odottavat kilpailijoita malttamattomina pysähdyspaikalla.
- Mä olen ollut täällä jo noin 1,5 tuntia venaamassa. Akseli näkyy olevan jo mestoilla. Täällä on ostajia jonossa ja itse tuote puuttuu, Toni lataa hieman hämillään tilanteesta.
Akseli Herlevi suhtautuu hässäkkään rennosti ja käyskentelee pitkin parkkipaikkaa odottavaisena.
Emmin idea kutsua avopuolisonsa avittamaan joukkuetta myynnin tekemisessä saa kiitosta neuvonantajilta.
- Akselin hankkiminen tähän vetonaulaksi oli mun mielestä erittäin hyvä idea. Sillä tehtiin suurin myynti. Eli näitä lautoja Akselin nimikirjoituksella myytiin huomattavasti enemmän, kuin itse sitä kalaa, Fagerström kehuu.
Risuja tulee kuitenkin tilaisuuden toteutuksesta ja lupausten lunastamisesta.
- Flyereissa ja mainoksissa mainostettiin tätä savustuspäivänä. Lapsille ilmaista ongintaa ja tuoretta kalaa myynnissä. Näistä lupauksista vain ”tuoretta kalaa” meni nappiin.
Diili alkaa Nelosella ja Ruudussa maanantaina 6.3.
Lue myös: Diili-kilpailijat esittäytyvät - Miss Suomen poikaystävä mukana