Karu mainoskampanja herättelee - hautaustoimisto kehottaa tekstaamaan ajaessa
Kanadan Torontossa ajajat ovat hämmästyneet tien varressa olevasta suuresta mainoskyltistä. Kyltissä lukee suurin kirjaimin teksti ”Text and drive”, eli ”Tekstaile ajaessasi”, ja tekstin alla on Wathan Funeral Home -hautaustoimiston logo. Kännykän käyttö ajaessa todella voi edistää hautaustoimiston liiketoimintaa siinä missä humaltuneena ajaminenkin.
Todellisuudessa kyse ei ole hautaustoimiston mainoksesta, vaikka se sellaiselta näyttääkin. Mainoskyltti on osa julkisin varoin tuettua kampanjaa, joka varoittaa tekstiviestittelyn vaaroista ratissa. Kampanjan takana ovat kanadalainen mainostoimisto John St. ja ulkoilmamainosyhtiö Cieslok Media.
Yli puolet lukevat tekstareita ajaessaan
Kun menee Wathan Funeral Homen nettisivuille, saa pian selville, mistä kyltissä todellisuudessa on kyse.
”Tulit luultavasti nettisivuillemme kertomaan, kuinka kamalia ihmisiä olemme, kun meillä on tuollainen mainos. Ja olisit oikeassa. Tuo on kamalasti tehty hautaustoimistolta. Mutta me emme ole hautaustoimisto”, nettisivuilla kirjoitetaan.
Kampanjaa perustellaan sivuilla sillä, että tekstiviestittelyn ennustetaan tappavan liikenteessä enemmän ihmisiä kuin juopuneena ajamisen Kanadan Ontarion provinssissa. Nettisivun tekstin mukaan jopa yli puolet ontariolaisista ajajista lukee tekstiviestejä auton ratissa, joten herättelevä kampanja tulee tarpeeseen.
Lue myös: Guccin mainos kiellettiin Britanniassa mallin laihuuden takia - katso kuvat
Lähde: Mashable