Reissumies kokee näkyvän muutoksen - kampanjoi monimuotoisuuden puolesta leipäpussien avulla
Ikoninen ruisleipä Reissumies muuttaa leipäpussinsa marraskuun ajaksi osana kampanjaa monimuotoisuuden ja suvaitsevaisuuden puolesta. Reissumiehen pakkauksissa nähdään uudet, monimuotoisempaa mieskuvaa edustavat kasvot syksyn kampanjan ajan.
Uusina reissumiehinä nähdään monimuotoisuus- ja inklusiivisuuskonsultti Dakota Robin, rap-artisti ja lasten jalkapallovalmentaja PastoriPike sekä kiekkolegenda Marko Jantunen.
Kampanjan takana on Fazerin teettämä kyselytutkimus, jonka mukaan lähes puolet suomalaisista miehistä kokee, että mieskuva on ahdas. Samalla mieskuvan nähdään olevan murroksessa, erityisesti nuorten aikuisten mielestä. Alle 30-vuotiaista vastaajista 53 prosenttia kertoi olevansa tätä mieltä.
– Haluamme edistää erilaisuuden hyväksymistä, monimuotoisuutta ja tasa-arvoa – ja saada aikaan keskustelua aiheesta. Nyt näiden asioiden puolesta puhuu Reissumies, kertoo Reissumiehen brändistä Fazer Leipomoilla vastaava Ari Ahola tiedotteessa.
Lue myös: Yllättävä herkku syntyy paahtoleivästä ja suklaasta - meneekö testiin?