Kuva: AOP / ISMO PEKKARINEN

Verokorttiasioiden puhelinpalvelun aukiolo muuttuu lokakuussa

23.09.2024 16:15 - Rebekka Silvennoinen / rebekka.silvennoinen@bauermedia.fi

Verokorttiasioissa puhelinpalvelu on jatkossa tarkoitettu ensisijaisesti heille, jotka eivät syystä tai toisesta voi asioida digitaalisesti.

Verohallinnon puhelinpalvelu palvelee lokakuun alusta lähtien arkisin klo 9-12. Aikaisemmin puhelinpalvelu on ollut avoinna arkisin klo 9-16. Muiden puhelinsarjojen aukioloon muutos ei vaikuta, tiedottaa Verohallinto. 

Muutos liittyy Verohallinnolle asetetuille säästötavoitteisiin ja Verohallinto pyrkii sopeuttamaan palveluitaan. 

Verohallinto kehottaa asioimaan verokorttiasioissa ensisijaisesti OmaVerossa. Siksi puhelinpalvelu on jatkossa tarkoitettu ensisijaisesti heille, jotka eivät syystä tai toisesta voi asioida digitaalisesti. 

− Valtaosa Verohallintoon tulevista puhelinyhteydenotoista koskee verokorttia. Niistä huomattava määrä olisi mahdollista hoitaa helposti ja itsenäisesti OmaVerossa, kertoo asiakkuusjohtaha Hilkka Pelander tiedotteessa. 

Verohallinto ohjeistaa keräämään ennen palvelunumeroon soittoa arvion loppuvuoden tuloista, tiedot alkuvuoden tuloista ja niistä menneistä veroista ja ajankohtaiset tiedot mahdollisista vähennyksistä. 

Jotta verokorttiasioiden hoitaminen olisi jatkossa mahdollisimman sujuvaa, tulee ensi vuonna verokortti voimaan jo tammikuun alusta, mikä selkeyttää Verohallinnon mukaan verokortin voimassaoloa, helpottaa tulorajan seuraamista ja vähentää todennäköisesti muutosverokorttien tarvetta. 

Lue myös: Oletko jo maistanut tätä erinomaista ruokasientä? Voi hyödyntää jopa kokonaisina sienipihveinä

Lue myös: Mihin jäteastiaan kassakuitti kuuluu? Entä tuorekelmu? Testaa, oletko todellinen kierrätystietäjä

Lue myös: Yksi Pohjolan uhanalaisimmista pesimälinnuista lepäilee jälleen Suomessa

Lähde: Verohallinto

Kilpailut

Uusimmat