Lisää kuva paljaista jaloistasi sosiaaliseen mediaan: Lahjoitat kenkäparin kehitysmaahan

06.05.2015 19:15 - Tiina Svensk

Toukokuun aikana sosiaalisessa mediassa on helppoa osallistua hyväntekeväisyyteen.

Kenkämerkki TOMS tunnetaan siitä, että se lahjoittaa yhden kenkäparin aina yhtä ostettua kenkäparia kohden. Kenkiä lahjoitetaan niitä tarvitseville lapsille kehitysmaihin, kuten Haitille.

Kenkien lahjoittaminen lisää lasten mahdollisuutta opiskella, sillä yleensä perheillä ei ole varaa ostaa koulupukuun vaadittuja kenkiä. Lisäksi kenkämerkki tarjoaa terveydenhuoltomahdollisuuksia kampanjan ajan, ja pyrkii hoitamaan etenkin tauteja, jotka leviävät paljaista jaloista.

TOMS käynnisti eilen kampanjansa "One Day Without Shoes", joka on kahdeksas kenkämerkin järjestämä hyväntekeväisyyskampanja. Tällä kertaa hyväntekeväisyyteen voi kuitenkin osallistua ilman rahallista panostusta.

Tänä vuonna osallistuminen kampanjaan onnistuu sosiaalisen median välityksellä: Hyväntekeväisyyteen voi antaa panoksensa lisäämällä kuvan paljaista jaloistaan Instagramiin tunnisteella #withoutshoes. Kampanja on käynnissä 5.5.-21.5. ja on vuorokauden aikana kerännyt jo 40 000 kuvaa kuvapalveluun.

Tunnisteella halutaan herättää ihmisiä miettimään, miltä tuntuisi viettää edes päivä ilman paljain jaloin, säästä ja olosuhteista huolimatta.


Lue myös: Hävettääkö pyytää ystävältä tamponia? Teinipojan liikuttavasta kampanjasta tuli some-hitti

Lähde: You Beauty

Kilpailut

Uusimmat