Miksi en saa palvelua, vaikka painoin kutsunappia jo ajat sitten? Lentoemo vastaa
Useimmilla kerroilla on kyse vahingosta, jos lentoemo tai stuertti ei saavu avuksesi, vaikka olet pyytänyt. Seuraavalla kerralla voit harmistumisen sijasta käydä esittämässä toiveesi henkilökohtaisesti. Usko pois, henkilökunta tekee parhaansa auttaakseen ja palvellakseen.
Alla listattuna syitä, miksi et ole mahdollisesti saanut pyytämääsi palvelua.
1. "Mikä olikaan tuo kolahdus?"
Lentokoneessa kaikuu paljon samankaltaisia ääniä, joten ne sekoittuvat helposti tasaiseksi kohinaksi. Jos kukaan matkustamohenkilökunnasta ei satu katsomaan juuri syttyneeseen valoon päin, saattaa ääni sekoittua hälinään.
2. Nappi huonossa paikassa
Jos nappi on sijoitettu käsinojaan, siihen saattaa osua vahingossa. Esimerkiksi nukkuva henkilö saattaa hälyttää vahingossa useita kertoja. Usein lentoemot käyvät useaan kertaan vahingossa nappia painaneen asiakkaan luona, mikä loppujen lopuksi aiheuttaa matkustajan ärsyyntymisen. Jossain vaiheessa asian saatetaan antaa olla.
3. Haamuvalo
Välillä valo saattaa vian vuoksi jäädä joko pysyvästi päälle tai pois. Tämä luonnollisesti aiheuttaa hämminkiä.
4. Lukuvalo hämää
Lukuvalon nappi saattaa sekoittua kutsunapin valoon. Etenkin, kun napissa, josta laitetaan lukuvalo pois, ei ole kunnon merkkejä. Välillä matkustajat painavat lukuvalonappia useita kertoja ja luulevat painaneensa kutsunappia.
5. Lapset
Lapsilla on tapana leikkiä kutsunapeilla. Koska leikki on hauska, he eivät välttämättä lopeta. Henkilökunta todennäköisesti jossain vaiheessa jättää kutsut huomioimatta.
6. Turbulenssi
Tässä tilanteessa henkilökunta oikeasti jättää kutsuvalot huomioimatta, mutta syystäkin. Samoin kuin matkustajien, myös henkilökunnan tulee turvallisuussyistä istua turbulenssin aikana.
Lähde: News.com.au