Suomalaiset ostavat yhä enemmän kauneustuoteita netistä - katso missä verkkoshoppaillaan eniten
Vaikka suomalaiset ovat viettäneet viime kuukausina enemmän aikaa kotioloissa, kauneudenhoitotuotteiden verkkokauppa on selkeässä kasvussa. Klarnan tilastojen perusteella suomalaisten kauneustuotteiden nettishoppailu on kasvanut helmikuusta huhtikuuhun huimat 48 prosenttia.
Ikäryhmittäin tarkasteltuna 18–35-vuotiaiden tekemät kauneusostokset ovat lisääntyneet korona-aikana.
- Kauneustuotteiden nettishoppailun kasvavaa määrää selittää varmasti osittain se, että erilaiset kampaamo- ja kauneudenhoitokäynnit ovat nyt jääneet väliin ja kotona oleskellessa on aikaa kokeilla uusia tuotteita, kertoo Klarnan Suomen markkinointijohtaja Jannica Nyman.
Eniten ostoksia tehdään tulosten mukaan iltakahdeksalta. Aktiivisimmat ostopäivät ovat vuorostaan keskittyneet jo pitkään keskiviikolle ja sunnuntaille.
- Meille sunnuntait ja maanantait ovat olleet viime kuukausina suosituimpia päiviä verkkokaupassamme. Tuotekategorioista etenkin saippuaa on myyty paljon. Myös käsidesi ja käsivoiteet ovat kasvattaneet suosiotaan verkkokaupassamme viime aikoina, kertoo Ann-Sofie Strand, kotimaisen Dermosil-kosmetiikkabrändin markkinointijohtaja.
Mielenkiintoista on myös se, että ostotottumuksissa on myös alueellisia eroja. Pohjanmaalla ostetaan nimittäin selvästi keskivertoa enemmän kauneustuotteita verkosta. Sen lisäksi Lapissa, Pirkanmaalla, Keski-Pohjanmaalla ja Varsinais-Suomessa verkkokauppa käy kuumana. Vähiten sen sijaan tilaillaan Ahvenanmaalla ja Uudellamaalla.
Lue myös: Suomalaisten juhlapukeutumisessa on tapahtunut muutos - katso, millaisia asuja nyt suositaan
Lue myös: Anne, 29, on tyylivaikuttaja, jota Voguekin hehkuttaa - rakastaa myös Suomi-muotia