Kuva: Syöpäsäätiö

Anna Puu Roosa Nauha -kampanjan keulakuvana - keräys hyvän asian puolesta alkoi tänään

27.09.2018 16:55 - Lauri Kujanpää / lauri.kujanpaa@bauermedia.fi

Roosa Nauhaa kuvittaa Anna Puun voimasymboli salama.

Vuotuinen Roosa Nauha -kampanja on käynnistynyt tänään 27. syyskuuta 2018. Kampanjan keulakuvana nähdään tänä vuonna muusikko Anna Puu, 36, joka hehkuttaa osallistumistaan Instagram-sivullaan.

"Huh mikä päivän aloitus! Tätä kampanjaa on suunniteltu jo vuoden alusta. Sanaakaan ei ole saanut hiiskua, mutta vihdoinkin saan kertoa! Mun toive loppuvuodelle on, että näkisin mahdollisimman monella vastaantulijalla tämän vuoden Roosa Nauhan ja että saataisiin yhteistuumin kerättyä kasaan ennätyspotti rintasyöpätutkimukselle. Sinä & Minä, yhdessä meissä on voimaa", Puu kirjoitaa Instagram-postauksessaan.

Anna Puu toi Roosa Nauhaan oman voimasymbolinsa, salaman, joka koristaa myös hänen keikkakitaransa hihnaa. 

Suomessa sairastuu vuodessa yli 5000 naista rintasyöpään. Roosa Nauha -keräys tavoittelee kahden miljoonan euron tuottoja syöpätutkimukseen ja sairastuneiden ja läheisten tukemiseen. Syöpäsaation mukaan varsinkin varhainen seulonta on tärkeää ja se onkin yksi tämän vuoden kantavista teemoista. 

Keräys kestää 4. marraskuuta asti. Valtakunnallisesti Roosa Nauha -päivää vietetään 12. lokakuuta. 

Lue myös: Rokkari Michael Monroe suunnitteli tämän vuoden Roosa nauhan - katso

Lue myös: Rintasyöpä oirehtii salakavalasti - neljä merkkiä, jotka voivat kieliä vakavammasta

Lähde: Roosa Nauha

Kilpailut

Uusimmat