Ylläty! Tällainen on tyypillinen Aku Ankan lukija
Noin 40% Aku Ankan tilaajista on perheellisiä 20-49-vuotiaita aikuisia. Vanhemmatkin saavat siis hyvällä syyllä lukea perinteikästä julkaisua. Aku Ankka pitää pintansa Suomen suurimpana tilattavana aikakauslehtenä.
On hauska ajatella, miten 30-vuotias insinööri innostuu lehdestä lapsiaan enemmän. Aku Ankan suurinta lukijakuntaa ovat suurissa kaupungeissa asuvat työläiset, joita kiinnostaa sisustus sekä viihde-elektroniikka.
Aku Ankka on pakoa todellisuudesta, johon liittyy historiallinen kehys. Aku Ankkaa säilytetään muita lehtiä enemmän heittämättä niitä menemään, ja joiltakin voi löytyä todella vanhoja julkaisuja kotoa. Lehdet säilyvät sukupolelta toiselle, kertoo lehden päätoimittaja Jukka Heiskanen Voicelle.
Heiskasen mukaan jotkut haluavat saada juuri tietyn piirtäjän lehtiä, vaikkapa Don Rosan. Niillä on selvää keräilyarvoa.
Nimikäännökset aukeavat vain aikuiselle, mutta naurattavat lapsia. Aku Ankka on helposti samastuttava hahmo suomalaiselle, sanoo päätoimittaja Heiskanen. Vuonna 2004 Aku Ankka sai oman tähtensä Hollywood Walk of Famelle.