Kuva: YouTube

Matkailuyritys teki rohkean kannanoton – liikuttavasta mainoksesta nettihitti

07.02.2017 20:30 - Erica Alaluusua

Super Bowlissa ensiesityksensä saanut Airbnb:n mainos on kerännyt jo yli miljoona näyttökertaa.

Väliaikaista asunnon vuokrausta tarjoava matkailuyritys Airbnb sai massoittain positiivista julkisuutta sunnuntaiyönä, kun yrityksen tuorein mainos esitettiin Super Bowlin mainoskatkolla. Super Bowl on amerikkalaisen jalkapallon päätösottelu, joka on yksi maailman seuratuimpia urheilutapahtumia. Sen väliajalla esiintyi tänä vuonna laulajatähti Lady Gaga, 30.  

Airbnb onnistui esittämään mainoksessa oman näkökantansa vastikään Yhdysvaltojen presidentiksi valitun Donald Trumpin, 70, puhututtaneeseen maahantulokieltoon, joka estäisi Yhdysvaltoihin saapumisen seitsemästä eri muslimivaltiosta.

Mainoksessa nähdään useiden eri etnisten ryhmien edustajien kasvoja sekä teksti, jossa sanotaan seuraavasti:

"Uskomme, että huolimatta siitä, kuka olet, ketä rakastat tai ketä palvot, me kaikki kuulumme tänne. Maailma on kauniimpi, mitä enemmän hyväksyt."

Mainos päättyy hastagiin #weaccept, josta tuli hitti muun muassa Twitterin puolella.

Tänä vuonna poliittisten kannanottojen antamista Super Bowlissa oli erityisen tarkkailun alaisena, joten Airbnb:n mainoksen esittäminen tapahtumassa ei ollut itsestäänselvää. Sittemmin Trumpin maahantulokieltoa on kritisoitu perustuslain vastaiseksi, mutta lopullista päätöstä asiasta ei ole vielä annettu.

Mainos on julkaistu myös videopalvelu YouTuben puolella, ja voit katsoa sen alta.

Jos video ei näy, voit katsoa sen täältä.

Lue myös: Lady Gaga räjäytti potin Super Bowlissa - katso näyttävä show

Lue myös: Vuoden liikuttavin tv-mainos? Pysäyttää miettimään, mihin ihmisryhmään kuulut

Lue myös: Sensuuri iski USA:ssa: Trumpille naureskeleva tv-mainos kiellettiin - katso kohumainos

Kilpailut

Uusimmat