Kuva: YouTube

Terrorismin vastainen tv-mainos saa aikaan vuolaita kehuja ja kritiikkiä - kumpaa sinulta?

31.05.2017 15:15 - Senni Loikala

Hätkähdyttävällä mainoksella on YouTubessa jo yli 3,5 miljoonaa katselukertaa.

Lähi-idässä viraali-ilmiöksi nousseella terrorismin vastaisella televisiomainoksella on YouTubessa jo yli 3,5 miljoonaa katselukertaa. Monia puhutelleesta mainoksesta, joka leviää myös maailmalla, uutisoi AdWeek-sivusto.

AdWeekin mukaan mainos kuuluu Lähi-idässä toimivalle telealan yritykselle. Se ilmestyi muslimien Ramadan-paaston aikaan, jolloin televisiota katsotaan yleensä tavallista enemmän.

"Pommita vihaa rakkaudella"

Noin kolme minuuttia kestävällä mainoksella nähdään mies, joka rakentaa pommia. Kun itsemurhapommittaja lähtee ulos, vetoavat muut ihmiset laulun avulla häntä jättämään aikeensa.

Palvo Jumalaa rakkaudella, älä terrorismilla”, lauletaan yhdessä kohtaa mainosta. ”Pommita vihaa rakkaudella”, kuuluvat laulun sanat myöhemmin.

Videolla nähdään lyhyitä pätkiä oikeista terrori-iskuista. Mainoksessa esiintyy myös henkilöitä, jotka ovat selvinneet tuhoisista iskuista. Mukana ovat esimerkiksi morsian, joka oli juhlimassa häitään joutuessaan keskelle pommi-iskua Jordaniassa sekä isä, joka menetti poikansa yhdessä Bagdadissa tapahtuneessa iskussa.

Kehuja ja kritiikkiä

AdWeekin mukaan mainos on saanut vuolaiden kehujen lisäksi myös kritiikkiä. Joidenkin mukaan yritys on ottanut liian vakavan aiheen käsittelyyn edistääkseen brändiään. Tästä huolimatta monien mielestä on pelkästään hyvä, että terrorismin vastainen sanoma on tavoittanut miljoonayleisön. 

Katso puhutteleva mainos alta.

Jos video ei näy, pääset katsomaan sen tästä.

Lue myös: Musliminaisen koskettava kirjoitus leviää: "Näin hänen kasvoiltaan, että hän pelkäsi minua"

Lähde: AdWeek

Kilpailut

Uusimmat