Marimekon logokassista tuli nettikirppisten haluttu suosikkituote - mutta mistä suosio johtuu?
Henna Kosteen ja Silja-Maria Wihersaaren uutuusteos Marikirja - Marimekon luova historia Piccolosta Palstaan paljastaa mielenkiintoisia yksityiskohtia jokaisen suomalaisen tuntemasta brändistä.
Kirjassa käydään läpi maailmallakin tunnetun yrityksen tarina ja pureudutaan samalla erilaisten kuosien ja tuotteiden historiaan.
Yksi monelle tuttu Marimekko-tuote on logokassi, josta tuli hitti vahingossa. Kassin tarina alkaa vuodesta 2015, jolloin tarpeeksi suuren ostoksen tehnyt asiakas sai kassin kaupanpäällisenä. Koska kassia ei voinut ostaa, tuli siitä nopeasti haluttu tuote.
Jokainen Facebook-kirppiksillä aikaansa kuluttanut ei olekaan voinut välttyä ilmoituksilta, joissa halutaan ostaa kyseinen logokassi. Marimekon taiteellinen johtaja Minna Kemell-Kutvonen myöntääkin, että juuri harvinaisuus ja se, että tuotteen saamiseksi täytyi nähdä töitä, ovat siivittäneet sen suosiota.
Miten on, löytyykö sinun kaapistasi tämä himoittu kassi?
Marikirja - Marimekon luova historia Piccolosta Palstaan (2020)
24,95 €
Nemo
Lue myös: Suomi-muoti näkyy ilahduttavasti myös ulkomailla - 10 upeaa tyyliä ympäri maailmaa
Lue myös: Hillary Clinton pukeutui Marimekkoon, entinen toimitusjohtaja ihastui: "Näytät kauniilta"
Juttu julkaistu ensimmäisen kerran marraskuussa 2020.