Kuva: Shutterstock

Instagramin algoritmi muuttuu

07.05.2024 08:15 - Rebekka Silvennoinen / rebekka.silvennoinen@bauermedia.fi

Aikaisemmin tilit suurilla seuraajamäärillä saivat todennäköisemmin laajemman tavoittavuuden.

Instagram tiedottaa muuttavansa algoritmien toimintatapaa. Uudistuksen myötä myös tilit pienemmillä seuraajamäärillä voivat nousta helpommin ehdotettuihin julkaisuihin. 

Aikaisemmin tilanne oli päinvastoin. Instagram suosi ja nosti tilejä, joilla oli jo valmiiksi suuret seuraajamäärät ja siten korkea sitoutuvuus. 

Nyt Instagram tiedottaa tekevänsä tilanteesta tasavertaisempaa. 

Jatkossa myös pienemmän seuraajamäärän tilien sisältöä ehdotetaan muille käyttäjille, joiden Instagram uskoo pitävän sisällöstä. Jos he sitoutuvat sisältöön, näytetään sitä myös vielä laajemmalle yleisölle. Näin myös pienempien tilien on mahdollista saavuttaa suuremmat näyttökerrat.

Muuttunut algoritmi kannustaa käyttäjiä julkaisemaan erityisesti itse tekemäänsä sisältöä. Tilit, jotka jakavat vain muiden tekemää sisältöä, saavat vähemmän näyttökertoja jatkossa. 

Jos Instagram havaitsee kahden tai useamman samanlaisen sisällön, suositaan vain alkuperäistä julkaisua. Tämä ei kuitenkaan Instagramin mukaan koske sisältöjä, joita on muokattu esimerkiksi tekemällä niistä meemivideoita tai tekemällä niihin omat uudet voice-overit eli taustaselostukset.

Uudelleenjulkaisuihin Instagram lisää jatkossa vesileiman sekä linkin alkuperäiseen julkaisuun. 

(kuva: META)

Lue myös: Tuleeko alumiinivuoka pestä, jotta sen voi laittaa metallinkeräykseen? Asiantuntijalta selkeä ohje

Lue myös: VR laajentaa toimintaansa sähköbusseihin - aloittaa toimintansa Tukholmassa

Lue myös: WhatsApp saa uuden mielenkiintoisen ominaisuuden

Lähde: Instagram

Kilpailut

Uusimmat