Kuva: Shutterstock
Kelan puhelinpalveluun kätevä muutos
Kelan puhelinpalveluun pystyy tunnistautumaan jatkossa etukäteen. OmaKelan kautta voi jättää puhelinpalveluun nyt myös soittopyynnön.
Kelan puhelinpalveluun voi nyt tunnistautua etukäteen OmaKelan kautta. Kun tunnistautumisen tekee etukäteen, näkee Kelan asiantuntija soittajan asiakastiedot heti puheluun vastatessaan. Tarkoituksena on nopeuttaa asiointia Kelan kanssa.
Tunnistautumista ei ole kuitenkaan pakko tehdä etukäteen, jolloin tunnistautuminen tehdään puhelussa muilla tavoin.
Puhelinpalveluun tunnistaudutaan tilaamalla kertakäyttöinen koodi OmaKelassa. Jos asiakas on kirjautunut älypuhelimella, palvelunumeroon voi soittaa suoraan OmaKelassa olevista numerolinkeistä, jolloin koodia ei tarvitse näppäillä erikseen. Asiakas voi myös soittaa Kelan palvelunumeroon ja näppäillä koodin puhelussa saamiensa ohjeiden mukaan, Kelan tiedotteessa neuvotaan.
Kelan puhelinpalveluun voi nyt jättää myös soittopyynnön OmaKelan kautta, kun aiemmin ajan on pystynyt varaamaan vain erillisestä ajanvarausjärjestelmästä. Soittopyynnön voi jättää kuluvalle tai seuraavalle arkipäivälle. Soittopyynnön jättäneelle soitetaan puolen tunnin kuluessa valitusta ajasta.
Lue myös: Perustoimeentulotuen hakemusmäärät nousussa - suurelle osalle tukea ei kuitenkaan voida maksaa
Lue myös: Yleisen asumistuen saajien määrä romahti - taustalla hallituksen leikkaukset
Lue myös: Hallituksen leikkaukset näkyvät Kelan luvuissa - yhtä tukea maksettiin lähes 100 miljoonaa enemmän
Lähde: Kela