Ärsyttävä ominaisuus katoamassa Facebookista
Facebookin edustaja Graham Mudd kertoo Business Insider -lehdelle, että 40 prosenttia Facebookin mainosvideoista ei onnistu välittämään sanomaansa tehokkaasti käyttäjille ilman ääntä. Jos automaattisesti käynnistyvässä videossa puolestaan on äänet, reagoi 80 prosenttia ihmisistä siihen negatiivisesti Wired-sivuston mukaan.
Ratkaistakseen ongelman Facebook on uudistumassa. Yhtiöstä tiedotettiin keskiviikkona, että se aikoo tulevaisuudessa ottaa käyttöön uuden tekstitystyökalun. Näin ollen ilman ääniä pyöriviin mainosvideoihin lisätään automaattisesti tekstitykset, mikä lisää tutkimuksen mukaan videoiden katseluaikoja 12:ta prosentilla.
Uudistuksen luulisi tarkoittavan sitä, että yhä useampi mainostaja tahtoisi luopua automaattisesti pauhaavista videoista.
Lue myös: Onko Android-puhelimesta aina akku loppu? Yhden sovelluksen poistaminen auttaa
Lähteet: Business Insider ja Wired