Kuva: Fotolia

Calvin Kleinin alusvaatekampanjaa syytetään seksistiseksi - arvioi itse

21.03.2016 22:15 - Iiro Myllymäki

Calvin Kleinin uusi mainoskampanja on herättänyt ostoshimojen lisäksi myös raivokasta kritiikkiä.

Calvin Klein Underwear -alusvaatemerkin uudessa #mycalvins-mainoskampanjassa nähdään lukuisia julkkiksia kertomassa kuvien kera, mitä he tekevät Calvin Klein -alusvaatteissaan. Refinery29-sivuston mukaan kampanja on joutunut kyseenalaiseen valoon sen jälkeen, kun New Yorkissa asetettiin esille kaksi kampanjan kuvaa vierekkäin suurelle mainostaululle.

Vasemmanpuoleisessa kuvassa nähdään näyttelijä Klara Kristin, 22, provokatiivisessa asennossa läpinäkyvässä mekossa, jonka alta pilkistävät Calvin Kleinin alusvaatteet. Kuvaan on liitetty teksti ”I seduce in #mycalvins” (”Minä viettelen Calvin-alusvaatteissa”). Tämän kuvan vieressä on kasvokuva miesräppäri Fetty Wapista, 24, ja kuvan päällä nähdään teksti ”I make money in #mycalvins” (”Teen rahaa Calvin-alusvaatteissa”).

Naiset pelkkiä seksiobjekteja?

Third Love -alusvaatemerkin toimitusjohtaja Heidi Zak on nostanut kyseisen mainostaulun ankaran kritiikin kohteeksi. Calvin Kleinin toimitusjohtajalle suuntaamassaan kirjeessä Zak syyttää yhtiön ylläpitävän loukkaavia sukupuolistereotypioita, joiden mukaan miehet tekevät rahaa ja naiset nähdään pelkkinä seksiobjekteina.

Zak on myös julkaissut aiheesta videon Youtubeen, jossa hän muun muassa kyselee ohikulkijoilta heidän mielipiteitään kampanjasta. Voit katsoa videon alta:

Lue myös: Kendall Jenner poseeraa alusvaatemalliston mainoskasvona - uran rohkeimmat kuvat?

Lähde: Refinery29

Kilpailut

Uusimmat