Äitiyspakkaus sai vaihtoehdon suomalaiselta designmerkiltä - katso, miltä se näyttää
Suosittu suomalainen vaatemerkki Vimma on luonut oman versionsa äitiyspakkauksesta. Merkin äiti Marjut Rahkola kuvailee Vimman babyboxia lahjatuotteeksi, jonka esimerkiksi työkaverit tai ystävät voivat antaa babyshower-lahjaksi.
- Se voi tuoda myös esimerkiksi isovanhemmille helpotusta. Tuotteet ovat unisex-mallia ja todella ajattomia. Sävyt ovat neutraaleja, Rahkola kuvailee.
Mukana on myös aina suosittua Letti-kuosia, josta on tullut moderni klassikko.
"Kaikkia ei voi miellyttää"
Kuuden lapsen äitinä Rahkolalla on hyvä käsitys siitä, mitä pienen vauvan kanssa tarvitaan. Vimman tiimi olisi halunnut pakkauksen olevan noin 250 euron hintainen, mutta lopulliseksi hinnaksi muodostui 295 euroa.
- Halusimme maksimoida asukokonaisuuksien määrän ja pitää mukana kaiken tarpeellisen. Näin siitä tuli karsittu, mutta kattava. Tuotteita on 20-25. Nykyisin monet vanhemmat arvostavat laadukkaita ja ekologisia vaatteita. Silloin pärjää vähemmälläkin, Rahkola toteaa.
Vimman Rahkola on seurannut mediasta usein kiivasta keskustelua äitiyspakkauksesta - milloin kuosit ovat vääränlaisia ja milloin koot liian isoja.
- Valitsimme haastavan kentän. Kaikkia ei voi miellyttää, hän sanoo.
Myös Muumilla on oma vaihtoehto Kelan äitiyspakkaukselle. Kyseisen paketin hinta on 599 euroa.
Lue myös: Suomalaisäiti teki vaatemerkistään miljoonabisneksen - tuotteet myydään loppuun minuuteissa