Yle: Matkustussivustojen asiakasarvioinnit voivat hämätä - kiinnitä huomiota näihin asioihin
Yhä useampi selaa tarkkaan aikaisempien asiakkaiden arviointeja esimerkiksi lomakohteen potentiaalisesta hotellista. Vaikka mukaan mahtuu varmasti myös paljon hyödyllistä tietoa, on arviointeja lukiessa hyvä pitää pää kylmänä ja himpun verran kyynisyyttä mielessä, kirjoittaa Yle.
Yle listaa, että seuraaviin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun lukee sivustoille jätettyjä arvosteluja:
- Tarkkaile, onko arviopalstalla peräkkäin suuri joukko kehuvia tai moittivia viestejä.
Pohdi, vaikuttavatko arviot saman ihmisen kirjoittamilta, esimerkiksi sävyltään tai sanavalinnoiltaan.
- Jos kommentti on suomeksi mieti, vaikuttaako kieli käännöskoneen suomentamalta.
- Jos arvostelu on yltiömyönteinen, täynnä ylisanoja tai huutomerkkejä, tai sävyltään kaupitteleva, kannattaa hälytyskellojen soida.
- Niiden pitäisi helistä myös, jos arvio on yltiökielteinen tai siinä ehdotetaan tilalle jotain muuta kohdetta.
Lue myös: "Pyyhkeissä oli veritahroja" - Ihmiset jakavat karmivimmat hotellikokemuksensa
Lähde: Yle