Kuva: AOP

Marimekon perinteikäs Espan näytös peruttu - pyöreitä täyttävä muotitalo keksi jotain muuta

19.05.2021 20:45 - Henna Koste

Poikkeusaikana suomalainen muotitalo halusi jatkaa avoimien muotitapahtumien perinnettään.

Marimekon näytökset Helsingin keskustassa sijaitsevassa Esplanadin puistossa ovat jo liki 30 vuotta vanha perinne. Ensimmäisen kerran näytös pidettiin "Espalla" vuonna 1992. Tämä oli silloisen toimitusjohtajan, Kirsti Paakkasen idea, joka halusi ilahduttaa marifaneja maksuttomilla näytöksillä. 

Marimekko täyttää toukokuussa 70 vuotta. Koronapandemian vuoksi Espan näytös on peruttu tänä vuonna - aivan, kuten viime vuonnakin. Sen sijaan suomalainen muotitalo järjestää perjantaina 21. toukokuuta sivustoillaan täysin digitaalisen Marimekon kesätori -juhlan, joka kestää 12 tuntia. 

Digijuhlissa on mahdollisuus sovittaa muun muassa brändin vaatteita 3D-filttereiden välityksellä, pelata pelejä ja seurata lukuisia keikkoja. Esiintyjäkattauksessa kuullaan artisteja Jaakko Eino Kalevista Lxandraan.

Marimekon kesämallistossa nähdään Unikkoa, joka mielletään Marimekon toiseksi logoksi. Lisäksi muun muassa 1960-luvulta tuttu Mansikkavuoret kuosi on jälleen isosti esillä. Molemmat kuosit on suunnitellut Maija Isola. (kuva: Marimekko)

Lue myös: Yhä useampi kuluttaja haluaa tehdä vastuullisia valintoja - mitä Marimekossa tehdään asian eteen?

Lue myös: Marimekon logokassista tuli nettikirppisten haluttu suosikkituote - mutta mistä suosio johtuu?

Kilpailut

Uusimmat