Trendi, jonka myötä suosikkimerkkisi ei jää epäselväksi - suomalaisbrändit seuraavat isojen muotitalojen mallia
Minimalismi on viehättänyt muotiväkeä viime vuosina, mutta nyt anonyymien vaatteiden kultakausi alkaa hiipua. Tänä syksynä muotitalojen mallistoissa nähdään entistäkin enemmän logoja. Niitä ei nähdä vain laukkujen soljissa ja vöissä, vaan isoina pintoina - kuin huutomerkkeinä vaatteissa.
Isot muotitalot, kuten Chanel ja Gucci eivät ole ensimmäistä kertaa kuorruttamassa vaatteitaan ja asusteitaan logoillaan, mutta myös pienemmät brändit ovat lähteneet rohkeasti logotrendiin mukaan. Kun logomania alkoi tehdä uutta tuloaan pari vuotta sitten, muun muassa Marimekko lähti trendiin nopeasti mukaan. Asusteisiin ja vaatteisiin on painettu näyttävästi suomalaisen muotitalon nimeä, eikä tänä syksynäkään ilmiölle näy loppua. Myös Marimekon toisena logona pidetty Unikko-kukka näkyy edelleen vahvasti mallistoissa.
Poimimme syksyn mallistoista tyylikkäimmät logotuotteet. Vaihtoehtoja löytyy niin meiltä kuin maailmaltakin.
Logocollege 99 e ja villapipo 45 e, R-Collection.
Huppari 119 e, Ivana Helsinki.
Panta 90 e, Acne Studios.
Gratha-laukku 270 e, Marimekko.
Kierrätetystä nylonista valmistettu donitsi 230 e, Prada.
Sukat 140 e, Gucci.
Paita 144,95 e, Proenza Schouler/Zalando.fi.
Lue myös: Syksyn neulemuodissa on juju, joka tekee siitä mukavimman trendin ikinä - katso vaikka