Miksi merkkilaukut ovat ilmestyneet rytinällä Suomen katukuvaan? Tyylikonsultti vastaa

04.10.2013 18:15 - Katariina Näreaho

Vielä muutama vuosi sitten merkkilaukkuja näkyi Suomen katukuvassa huomattavasti vähemmän. Nykyään yhä nuoremmilta naisilta ja jopa teini-ikäisiltä löytyy oma "Luiska".

Tyylikonsultti Leena Sarvi kävi Voicen Iltapäivän Lauri Kottosen ja Noora Hautakankaan vieraana. Muodin ammattilaisena Sarvi perehdytti kuulijat tämän hetken trendikkäimpiin tyyleihin ja pahimpiin muotimokiin.

Yksi puheenaiheeksi noussut asia oli merkkilaukut ja niiden ilmestyminen Suomen katukuvaan.

- Meillä katukuva on juuri laukkujen suhteen muuttunut radikaalisti. Yksi syy siihen on se, että vihdoinkin saimme oman Louis Vuitton -liikkeen tänne. Lisäksi saatavilla on myös muita merkkejä, kuten Guccia, Fendiä ja niin edelleen. Suomalaisille on tavallaan uusi asia se, että meillä on nämä ostomahdollisuudet. Ennen merkkilaukkuja haettiin lahden toiselta puolelta, Tukholmasta tai muualta Euroopasta, Sarvi kertoo.

Merkkilaukkujen hinnat tuntuvat monen mielestä liian korkeilta, mutta niihin on järkevää satsata, sillä laatu maksaa aina itsensä takaisin. Esimerkiksi Sarvi nostaa oman Louis Vuitton -laukkunsa, jonka hän hankki yli 30 vuotta sitten. Laukku on hänellä yhä käytössä ja hyvässä kunnossa.

Lauri Kottonen ja Noora Hautakangas Voicen Iltapäivässä arkisin klo 14-18.

Kilpailut

Uusimmat