Radiohead haluaisi julkaista uutta materiaalia – mutta bändi ei tiedä miten
Yhtyeen vuonna 2007 julkaistu In Rainbows ilmestyi internetin kautta "maksa mitä haluat" -periaatteella, eli albumin hankkivat saivat itse päättää minkä summan he haluavat levystä pulittaa. Greenwood vihjailee indexoncensorship.org-sivun kirjoituksessaan, että jokin yhtä tuore julkaisutapa olisi potentiaalinen myös uuden Radiohead-musiikin julkaisun suhteen, sillä musiikkibisnes julkaisutapoineen muuttuu jatkuvasti.
- Perinteiset kauppapaikat ja media tuntuu ummehtuneelta. Briteissä 70 prosenttia levyistä myydään supermarketeissa, listat ovat pullollaan tosi-tv-tähtiä ja me yritämme vuorostamme julkaista musiikkia sen itsensä vuoksi. Olisi mahtavaa, jos pystyisimme ilmaisemaan sen uusien julkaisutapojen kautta.
Vaikka yhtye haluaakin pysyä ajan hermolla ja käyttää nykyteknologiaa hyödykseen, muusikon mukaan internet ei tällä hetkellä pysty vielä tarjoamaan tarpeeksi hyvin väylää, missä ihmiset voivat jakaa ajatuksiaan musiikista.
- Twitterin kaltaisen yhteisöpalvelut ovat kyllä askel oikeaan suuntaan, mutta ne ovat vasta alkutekijöissään. On vielä pitkä matka siihen, että niiden avulla pystytään luomaan todellinen ja toimiva verkosto, joka yhdistää klubit, managerit, artistit ja riippumattomat levy-yhtiöt, saati sitten että tällainen tuottelias ympäristö olisi myös taloudellisesti kannattava.
Lähde: Indexoncencorship.org