NHL-joukkueelle nolo mainosmoka
Kiss-legenda Ace Frehleyn on määrä esiintyä maaliskuun 11. päivä pelattavan Tampa Bayn ja Ottawa Senatorsin ottelun jälkeen. Mainostaakseen konserttia teetti seura mainoslakanoita, jotka ripustettiin areenan ulkopuolelle.
Mainos oli näyttävä, mutta siinä oli vain yksi keskeinen virhe: Siinä oli Ace Frehleyn sijaan aivan väärän rokkarin kuva, sillä kuvassa on Kiss-yhtyeen nykyinen kitaristi Tommy Thayer. Katso kuva valtavasta mainoksesta täältä.
Frehley oli Kiss-yhtyeen perustajajäseniä ja ensimmäinen soolokitaristi. Hän on muun muassa suunnitellut Kissin legendaarisen salamalogon.
Frehley kuitenkin erosi yhtyeestä riitojen seurauksena 80-luvun alusta. Hän palasi bändiin 90-luvulla, mutta lähti jälleen 2000-luvun alun maailmankiertueen jälkeen. Frehleyn lähdettyä viimeisen kerran otti hänen paikkansa Tommy Thayer.
Fanien keskuudessa aiheutti keskustelua se, että Tommy Thayer käytti lavalla Frehleyn kutsumanimeä Spaceman ja samaa kasvomeikkiä, minkä Frehley oli luonut itselleen jo 70-luvulla. Fanikunta jakautui kahtia, sillä osa ei hyväksynyt Thayerin ratkaisua kopioida kaikki Frehleyltä, ja osa taas oli sen kannalla. Nyt juuri tuo meikki lienee aiheuttanut Tampa Bayssa nähdyn kuvasekaannuksen.
Tampa Bayn virhe on jo saanut Kiss-fanien keskuudessa suuret mittasuhteet. Asiasta käydään jo keskustelua fanisivustoilla. Osa kokee niin, että Frehleytä on nöyryytty jo viemällä häneltä Spaceman-identiteetti ja kasvomaski, ja nyt vielä Thayer varastaa huomion hänen soolourallaan.
- Tämä on arka asia Kiss-faneille. Se, että mainokseen päätyi juuri Tommy Thayer, on aivan naurettavaa, Kiss Asylum -verkkosivuston omistava Peter Arquette kertoi floridalaiselle St. Petersburgh Times -lehdelle.
Myös metalliuutisia julkaisevan Blabbermouthin sivuilla julkaistiin monia kriittisiä kannanottoja.
- Ei voi olla kuin yksi Spaceman!, eräs fani murisi Frehleyn puolesta.
- Tämä on niin surullista. Ace ansaitsee parempaa, toinen jatkoi.
Osalla oli aggressiivisempi linja.
- Acen pitäisi haastaa Tampa Bay Lightning oikeuteen hänen halventamisestaan. Joukkueen markkinointiosaston pitäisi saada potkut!
Fanien reaktio sai myös Lightning-johdon toimimaan. Seura kertoi tilanneensa 15 uutta mainosta ja varmistaneensa, että tällä kertaa niissä todella on Frehleyn kuva.
- Kadumme virhettä. Uudet mainokset ripustetaan paikoilleen pian, seuran tiedottaja Bill Wickett kertoi.
Lähde: St.Petersburgh Times