Suomalainen hittilevy myi kultaa – mainosbudjetti pari sataa euroa
Alun perin Jare&VilleGalle alkoivat herättää huomiota nettiin ladattujen biisien ja videoiden tiimoilta, jonka jälken duo onnistui tekemään laajemman läpimurron. Pienellä Monsp-levymerkillä olevien miekkosten Mustaa kultaa -debyytin promotoimiseen ei suosiosta huolimatta ole tarvinnut juuri markkinointirahaa pistää.
- Ihmiset tietysti kirjoittelevat suosion nousemisen myötä nettiin kaikenlaista, on aika hupaisaa lukea, että "JVG on v*tun kaupallinen". Tosiasiassa ollaan pienellä levy-yhtiöllä ja levyn markkinointiin käytettiin muutama hassu satanen. Ihmiset eivät ehkä ymmärrä sitä, että ollaan tehty tämän kaiken eteen paljon työtä. Toisaalta tilanne on sellainen, että emme voi voittaa, tehtäisiin sitten miten tahansa.
- Olemme todella tyytyväisiä siihen, että saamme olla indie-yhtiöllä. Meidän ei tarvitse tehdä mitään, mitä emme halua.
Rauta on taottava silloin kun se on kuumaa ja räppärit kertovatkin aloittaneensa juuri uuden albumin työstämisen. Äkkinäisestä suosiosta huolimatta eivät miehet myönnä tuntevansa suunnatonta painetta tulevan materiaalin suhteen.
- Viime viikolla aloitettiin uuden levyn teko ja fiilis on todella hyvä. Pitää olla tietysti realisti ja muistaa, että tämä on raaka maailma - kuka tahansa voi nykyään tehdä biisejä ja julkaista niitä netissä. Nykyään musiikin elinkaari on lyhentynyt.
- Ensimmäinen levy tehtiin tosi nopeasti, niin nyt on kiva kun on aikaa hieroa vähän kauemmin, saadaan toivottavasti sitä myötä entistä parempaa materiaalia aikaan.