Pikku G mahdollisista fanituotteistaan - kaksi varteenotettavaa vaihtoehtoa
Kissin tämän viikon kesäjuontaja, Pikku G, eli Henri Vähäkainu, paljasti juontaja Jani Jääskeläiselle kieltäytyneensä uran alkuvuosina imagonsa ”liiallisesta tuotteistamisesta”, vaikka mahdollisuuksia nuorelle miehelle tarjoutui useita.
- Minulle tarjottiin kaikenlaista mahdollista, koulutarvikkeita ja reppuja. Repertuaari olisi voitu kasvattaa todella suureksi. Mutta silloin aika oli hyvin erilainen ja mietittiin, että mitä artisti voi tehdä tuotteistamatta itseään liikaa.
Mies toteaa sanoneensa aikanaan ”todella monelle jutulle ei.”
- Tuntui, että jos vedetään nyt ihan käsistä homma, niin Pikku G tulee brändinä liian tuotteistetuksi. Nykypäivänä se on ihan fine, että artisteilla on matskua mitä pystyy myymään, kaupallistamaan ja mistä jengi tykkää. Sehän on vain hyvä, Pikku G jatkaa.
Oma olut tai skeittilauta
31-vuotias räppäri muistelee aiempia fanituotteitaan ja pohtii, että aikanaan Pikku G -vaatemallisto ”ajoi asiansa.” Nyt miestä voisi kiinnostaa omaa artistinimeä kantava olut.
- Nyt se ehkä toimisi tosi hyvin. Se jengi, joka oli silloin ihan junnuja, on kasvanut nyt aikuiseksi. Siellä on nyt 20-30 vuotiasta Pikku G -fania liikenteessä, jotka varmasti tykkäävät myös oluista. Kyllähän se voisi toimia, räppäri pohtii.
Toinen varteenotettava vaihtoehto nykypäivän fanituotteeksi olisi artistin mukaan skeittilauta. Pikku G paljastaa, että skeittaaminen toimi hänen kohdallaan ”porttiteoriana hiphop-skeneen.”
- Aloitin junnuna skeittaamaan, olin tosi huono siinä, enkä pärjännyt. Sitten jotenkin hurahdin tanssiin ja breakdanceen ja sitä kautta päädyin tähän.
- Olisi varmasti magee. Tavallaan menisi takaisin juurilleen ja muistelee, mistä kaikki lähti, Pikku G toteaa.
Voit kuunnella Kissin iltapäivää arkisin kello 14-18. Tällä viikolla Jani Jääskeläisen kanssa äänessä on Pikku G.
Lue myös: Pikku G sai festarikansan riehaantumaan - katso kuvia nostalgiselta keikalta
Voice.fi ja Kiss kuuluvat Bauer Mediaan.