Tosielämän Squid Game keräsi hurjan suosion - tyrmistyttävällä hittivideolla suomalaisyhteys
Squid Game -hittisarjan tosielämään tuonut YouTube-video on kerännyt hurjan suosion. Mr Beast -nimistä YouTube-kanavaa pyörittävä Jimmy Donaldson on onnistunut keräämään vaikuttavalla videollaan alle viikossa yli 120 miljoonaa katselukertaa. Artikkelin kirjoitushetkellä video on Suomen YouTubessa ykkösenä eniten trendaavien videoiden listalla.
Videossa luodaan uudelleen useita korealaissarjan kohtauksia. Sarjassa pahasti velkaantuneet ihmiset kilpailevat lasten leikeissä, ja voittajalle on luvassa suuri rahapalkinto. Panoksena on kuitenkin oma henki. Mr Beastin YouTube-videolla panokset eivät luonnollisesti ole yhtä kovat, mutta voittajalle on tosielämän Squid Gamessakin luvassa paljon rahaa. Videolla voittajaksi selviytyvä saa noin 400 000 euroa.
25-minuuttinen video on huikaisevan visuaalinen, ja lavasteet ovatkin saaneet kommenteissa paljon kehuja. Donaldson on kertonut Insiderin mukaan Twitterissä, että videon tuottamiseen meni noin 1,76 miljoonaa euroa, ja lisäksi palkintorahoina jaettiin yhteensä noin 1,3 miljoonaa euroa, eli yhteensä video kustansi yli kolme miljoonaa euroa. Videon on osittain sponsoroinut suomalaisen Supercellin kehittämä ja julkaisema mobiilipeli Brawl Stars. Brawl Starsin logo näkyy videolla, ja peliä mainostetaan myös videon kuvaustekstissä.
Netflixissä julkaistu Squid Game on noussut ennätykselliseen suosioon. Ensimmäisen 25 päivän aikana sarjaa alkoi katsoa 111 miljoonaa katsojaa, minkä myötä se rikkoi Bridgertonin ennätyksen. Sarjan luoja Hwang Dong-hyuk on vahvistanut, että sarja on saamassa toisen tuotantokauden.
Lue myös: Vielä Squid Gameakin hirveämpi? Sarjauutuus Hellbound kiilasi Netflixin katsotuimmaksi
Lue myös: Squid Game -luoja myöntää, että sarja meinasi loppua eri tavalla - 'Pohdimme kahta eri vaihtoehtoa'