Kuva: AOP

And Just Like That -sarjassa nähtiin katastrofaalista tuotesijoittelua - kuntolaitevalmistaja reagoi nopeasti

13.12.2021 20:15 - Iiro Myllymäki

Peloton-yritys on tuottanut nopeasti mainosvideon, jolla se pyrkii vähentämään Sinkkuelämää-paluun juonenkäänteen aiheuttamaa vahinkoa.

Artikkeli sisältää juonipaljastuksia And Just Like That -sarjasta.

Sinkkuelämää-sarjan jatko-osasta And Just Like That julkaistiin viime viikolla kaksi ensimmäistä jaksoa HBO Max -palvelussa. Heti sarjan alussa nähtiin yllättävä ja traaginen juonenkäänne, kun Carrien miesystävä Kiho, eli Mr. Big, kuoli sydänkohtaukseen kuntoiltuaan Peloton-tuotemerkin kuntopyörällä. Chris Nothin, 67, esittämän hahmon yllättävä kuolema on järkyttänyt sarjan faneja, mutta juonenkäänteellä oli yllättävämpikin vaikutus.

Chris Noth (kuva: AOP)

Kuntolaitevalmistaja Pelotonin osakkeen arvo tipahti heti jakson esittämisen jälkeen CBS Newsin mukaan yli viisi prosenttia. BBC kertoo, että maanantaihin mennessä osakkeen arvosta on sulanut 16 prosenttia. On yleisesti arvioitu, että tämä johtuu And Just Like That -sarjan fiktiivisen hahmon kuolemasta ja että kyseessä oli näin ollen varsin epäonnistunut tuotesijoittelu. Peloton oli antanut sarjan tekijöille luvan käyttää kuntopyöriään, mutta ei tiennyt Mr. Bigin kuolevan treenaamisen jälkeen.

Peloton reagoi nopeasti tapaukseen. Yrityksen tiedotteessa sanottiin, että Mr. Bigin elämäntavat asettivat hänet sydänkohtauksen riskiin ja että Peloton-laitteella polkeminen on ehkä vain viivästyttänyt hänen sydänvaivojensa kärjistymistä.

Nyt Peloton on reagoinut kohuun myös julkaisemalla mainoksen, jossa Mr. Big tuodaan takaisin henkiin. Hahmon alkuperäinen näyttelijä Chris Noth esiintyy parodisessa mainosvideossa yhdessä Pelotonin valmentajan Jess Kingin kanssa. Videolla Mr. Big ehdottaa Kingille uuden kuntopyörätreenin tekemistä. King esiintyi myös itse And Just Like That -jaksossa. Videon spiikeistä vastaa näyttelijä Ryan Reynolds, jonka mainosyritys on tuottanut videon. Spiikeissä muistutetaan kuntopyöräilyn hyödyistä sydämen terveydelle.

Artikkelin kirjoitushetkellä mainosvideolla on yli 2,7 miljoonaa katselukertaa.

Jos upotus ei näy, klikkaa tästä.

Lue myös: "Väsyttävän woke" ja "piinallinen" - Sinkkuelämää-paluu kerää ankaraa kritiikkiä

Lue myös: Edesmenneen Sinkkuelämää-tähden poika saapui And Just Like That -sarjan ensi-iltaan: "Kiitos kutsusta"

Lähteet: BBC, CBS News, Entertainment Weekly

Kilpailut

Uusimmat