Someraivo syntyi Voguen äitienpäivämainoksesta - 'Kardashianit ovat keinotekoisia julkkiksia'
Muotia käsittelevä aikakauslehti Vogue mainosti äitienpäiväivää Instagram-tilillään 24. huhtikuuta. Kyseisessä julkaisussa nähdään kuva tosi-tv-tähti Kim Kardashianista, 41, poseeraamassa keittiössä kolmen lapsensa kanssa. Kaksi lapsista istuu luksusleikkiautoissaan ja kolmas istuu keittiötason päällä koira sylissään. Kardashian itse poseeraa sivussa kullanhohtoinen mekko yllään.
”Shoppailit sitten äidillesi tai ystävällesi, joka on juuri saanut lapsen, äitienpäivälahjat ovat niitä, joita mietitään tarkkaan”, Vogue kirjoittaa julkaisunsa alussa.
Mikäli linkki ei näy, voit katsoa julkaisun täältä.
Julkaisussa näkyvää kuvaa on myös käytetty artikkelikuvana Vogue-muotijulkaisussa, jossa kerrotaan 47 parasta äitienpäivälahjaa tälle vuodelle. Kyseinen mainos- ja artikkelikuva Kardashianin perheestä on nostattanut someraivon Instagram-julkaisun kommenttikentässä. Useat lukijoista sanovat kuvan olevan mauton ja kyseenalaistavat Kardashianin tarkoituksen kyseisessä mainoksessa ja artikkelissa.
”Toivon, että Vogue laittaisi kansikuviinsa artisteja ja niitä, ketkä edistävät maailmaa. Kardashianit eivät tee kumpaakaan näistä”, yksi kirjoittaa.
”Kuinka mauton ja järjetön tämä kuva on?! Olen monien kommentoijien kanssa samaa mieltä. Ja mitä tekemistä tällä kuvalla on äitienpäivä-shoppailun kanssa?” toinen kummastelee.
”Vogue on mainostanut roskaa viime aikoina. Kukaan Kardashianeista ei luo minkäänlaista sisältöä, vaan ovat keinotekoisia julkkiksia. Heillä ei ole minkäänlaista tyyliä saati uniikkeja persoonia”, kolmas sanoo.
Osa lukijoista jopa kritisoi, ettei kuvan uskoisi olevan muotilehden tekemä mainos.
”Luulin tätä jääkaappimainokseksi”, yksi sanoo.
”Onko tämä muka muotilehti? Olen täällä katsomassa, mitä muotimaailmassa tapahtuu, enkä mitään tylsää henkilöä”, toinen kummastelee.
Osa kommentoijista taas kummasteli kuvassa näkyviä kalliin näköisiä leluautoja, joiden päällä Kimin lapset istuivat tyytyväisinä.
”Mauttomia autoja kannessa… voivatko he edes leikkiä normaaleilla lastenleluilla?” yksi pohtii.
”Noiden lasten täytyy tehdä joitain helvetin askareita”, toinen toteaa vahvasti.
”Oliko tämän kuvan tarkoitus olla tässä julkaisussa? Mitä tekemistä tällä on normaalihintaisten äitienpäivälahjojen ostamisen kanssa?” kolmas ihmettelee.
Vogue tai Kardashian eivät ole toistaiseksi kommentoineet someraivoa mitenkään. Vogue ei ole myöskään perustellut, miksi yritys halusi nimenomaan Kardashianin äitienpäiväartikkeliinsa ja -mainokseensa.
Lue myös: Kim Kardashian meinasi vitsailla siskonsa pettämiskohuista suosikkiohjelmassa
Lähteet: Vogue