Suomessa lanseerattiin radiokanava, jollaista ei vielä löydy markkinoilta - "Innostavaa ja rohkeaa"
Kaupallisen radion markkinajohtaja ja audiobisneksen suunnannäyttäjä, Bauer Media, aloittaa uuden aikakauden radiossa lanseeraamalla uudenlaisen, tämän hetken suosituimpaan hittimusiikkiin perustuvan TOP51-radiokanavan. Kanavakonsepti on peräisin Norjasta, jossa se on ollut menestys. Kyseisestä konseptista on nyt muokattu suomalaiseen markkinaan sopiva versio.
Kanavan perusajatuksena on tiivis, mutta tarkkaan kohderyhmäyleisöllä tutkittu musiikkiportfolio. Kanavan musiikkisisältö koostuu kaikkien suomalaisten radiokanavien 51 kaikkein suosituimmasta kappaleesta, jotka on lisäksi testattu kohderyhmäyleisöllä.
Kappaleet eivät edusta mitään tiettyä musiikkigenreä tai aikakautta, vaan kanava muokkautuu trendien sekä markkinan mukaan ja soittaa radiokuuntelijoiden mielestä tämän hetken parhaimmat kappaleet. Musiikkilista päivittyy kolmen viikon välein.
- On innostavaa ja rohkeaa, että Bauer Media tuo suomalaiseen radiokenttään kanavan, jota kuuntelemalla tietää kaiken olennaisen tämän hetken suosituimmasta musiikista. Mielenkiinnolla odotamme, miten kanava otetaan vastaan, sanoo Bauer Median ohjelmajohtaja Osku Nurmi.
Kanava perustuu musiikkiin, eikä se ainakaan lanseerausvaiheessa sisällä lainkaan juonnettua sisältöä.
TOP51 starttaa 1. heinäkuuta Ysäri-kanavan verkossa. Samalla Ysäri siirtyy soimaan entistäkin laajemmalla 90-luvun soittolistalla ilmaiseen RadioPlay-palveluun.
Voice.fi ja RadioPlay ovat osa Bauer Mediaa.
Lue myös: Radio Novan kesässä kuullaan sekä tuttuja että myös uusia ääniä - "Odotan hauskoja hetkiä"