HS: Suomalaisesta kännykkäpelistä maailmanlaajuinen ilmiö
Suosittu peli on jo noussut iPhone-latausten huipulle lähes 60 maassa ja pelin on ostanut 6,5 miljoonaa ihmistä. Menestyksen seurauksena myös sijoittajat ovat kiinnostuneet yhtiöstä ja omistajat ovat saaneet erilaisia ostotarjouksia.
Peli on lisäksi laajentamassa markkinoitaan, sillä yritys haluaa tuotteistaa pelin. Rovio-yhtiö kertoo jo aloittaneensa neuvottelut merkittävien studioiden kanssa pelistä tehtävää elokuvaa varten. Tähän mennessä sopimusta ei ole vielä syntynyt.
- Haluamme edetä pelimaailman ulkopuolelle, kertoo Roviota johtava Mikael Hed.
Rovio-yhtiö kertoo tavoitteekseen myydä seuraavan kahden vuoden aikana 100 miljoonaa peliä.
Lähde: HS
Kilpailut
Uusimmat
Kahviammattilaiset valitsivat vuoden parhaat kahvilat - myös kahvila Kuusamosta ylsi listalle
Malli Elsa Hoskin halloween-asu sekoitti somen täysin - kuin ilmetty prinsessa Diana
Matti Rönkä aloittaa suositun visailuohjelman tuomarina
Ulkomaalaistaustaiset erityisasiantuntijat ohittivat palkoissa suomalaistaustaiset
Pihla Viitalan tähdittämä komediasarja kerää kansainvälistä menestystä
Näytä lisää