HS: Suomalaisesta kännykkäpelistä maailmanlaajuinen ilmiö
Suosittu peli on jo noussut iPhone-latausten huipulle lähes 60 maassa ja pelin on ostanut 6,5 miljoonaa ihmistä. Menestyksen seurauksena myös sijoittajat ovat kiinnostuneet yhtiöstä ja omistajat ovat saaneet erilaisia ostotarjouksia.
Peli on lisäksi laajentamassa markkinoitaan, sillä yritys haluaa tuotteistaa pelin. Rovio-yhtiö kertoo jo aloittaneensa neuvottelut merkittävien studioiden kanssa pelistä tehtävää elokuvaa varten. Tähän mennessä sopimusta ei ole vielä syntynyt.
- Haluamme edetä pelimaailman ulkopuolelle, kertoo Roviota johtava Mikael Hed.
Rovio-yhtiö kertoo tavoitteekseen myydä seuraavan kahden vuoden aikana 100 miljoonaa peliä.
Lähde: HS
Kilpailut
Uusimmat
Suomalainen makeisyritys valittiin maailman parhaaksi lakritsin valmistajaksi
Yksi maa jättäytyy pois Euroviisuista: "Päätös ei ollut helppo"
Heliövaara ja Patten etenivät uransa ensimmäistä kertaa neljän parhaan parin joukkoon Australian avoimissa
Norjalaiselta mediakonserni irtisanoo 13 prosenttia työvoimastaan
Roihuvuoren kirsikkapuiston puut kokivat kovan kolauksen hoitovirheen vuoksi: "Tämä on todella surullinen uutinen"
Näytä lisää