Lentoemäntä paljastaa: Tästä syystä vihaan lentokoneessa matkustavia

22.08.2010 15:35 -

Pheonix NewTimes paljastaa nimettömänä pysyttelevän lentoemännän kertomuksen siitä, miksi asiakkaat käyvät hermoille ja mikä tekee työstä välillä sietämätöntä.

Haastateltu lentoemäntä kertoo, että usein matkustajien tavat kiinnittää hänen huomionsa saa niskakarvat nousemaan pystyyn.

-Tökkiminen mahaan, selkään, takamukseen, kylkiin tai mihin tahansa kohtaan vartalossani ei ole hyväksyttävää. Ihan vaan "anteeksi" kelpaa hyvin, jos haluat kiinnittää huomioni, hän kertoi.

Lentoemäntä kertoi lehdelle myös siitä, miten uskomattomia asioita ihmiset tuovat käsimatkatavarassa koneeseen. Koneessa on nähty käsimatkatavarassa kameran tripodeja ja pakasteruokia. Myös painavat käsimatkatavarat saavat lentoemäntien hermot kiristymään.

- Jos haluat tuoda sen koneeseen, saat nostaa sen hattuhyllylle itse. Ymmärrämme, että sinulla saattaa olla jokin vaiva joka estää sinua nostamasta kaikkea sitä painoa, mutta meilläkin saattaa olla. Jos et pysty tekemään sitä itse, et voi odottaa jonkun toisen pystyvän.

Lentoemännät eivät myöskään ole ilmassa toimivia sihteereitä haastatellun henkilön mukaan.

-Ei, minulla ei ole valtuuksia soittaa kenellekään ja pyytää jatkolentoasi odottamaan. En ole jumala, en voi saada jatkolentoa odottamaan yhtä ainoata ihmistä.

Ruuasta valittavat matkustajat eivät myöskään usein miellytä.

- Lentoyhtiöt kamppailevat pysyäkseen hengissä tässä taloustilanteessa. Olen pahoillani, etten voi tarjota sinulle viiden ruokalajin illallista.

Haastateltu lentoemäntä toteaa myös, että henkilökunnan istuessa myös matkustajan on syytä pitää takamuksensa penkissä.

Pheonix NewTimesin jutusta ei selviä, missä lentoyhtiössä kokemuksiaan jakanut lentoemäntä työskentelee tai kauan hän on toiminut alalla.


Lähde: Pheonix NewTimes

Kilpailut

Uusimmat