Tutkimus: Näin Facebook-mainokset tepsivät miehiin ja naisiin
Markkinointitutkimus selvitti kuinka Facebookkia käyttävien ikä ja sukupuoli vaikuttavat Facebookissa tehtävään mainontaan. Kymmenen kuukautta kestäneen tehtävän aikana tutkijat kävivät läpi yli 50 miljoonaan mainostajan ilmotuksia Facebookissa.
Tutkimuksessa selvisi, että Facebookissa mainokset toimivat erityisesti naisiin. Yli 50-vuotiaat naiset klikkasivat mainoksia lähes 32 prosenttia todennäköisemmin kuin nuoret aikuiset. Yli 50 vuotiaat Facebook-käyttäjät taas klikkasivat mainosilmoituksia yli 28 prosenttia todennäköisemmin kuin 18-29 -vuotiaat. Vaikka vanhemmat naiset klikkasivat innokkaammin mainoksia, olivat miehet naisia aktiivisempia tykkääjiä. Miehet painoivat tykkää-nappia 2,2 prosenttia useammin kuin naiset. Tutkimus herättikin kysymyksen, ovatko miehet alttimpia Facebook-ystäviensä vaikutukselle kuin naiset.
Lähde: AllFacebook