Suomeen uusi muotilehti - näin eroaa kilpailijoista

11.11.2011 09:15 - Eeva Rajala

Uusi suomalainen muotilehti REVS Magazine julkaistaan 22. marraskuuta.

Taustalla on pieni kolmen hengen yritys Sect et Sept, jonka muodostavat omaa vaatemerkkiä luotsaava muotikuvaaja Federico Cabrera, Pupulandia-nimistä muoti- ja lifestyle-blogia pitävä Jenni Rotonen sekä ekonomi Miika Salenius.

Rotonen kertoo Voicelle, että lehti on englanninkielinen, koska Suomen ohella se tähtää myös kansainvälisille markkinoille. Lehdessä muotia käsitellään eri tavalla kuin on aiemmin totuttu ja pääpaino on suomalaisessa muodissa.

- Lehden ajatuksena on ollut se, että nostetaan esille suomalaista talenttia muodin saralla; vaatemuodin ohella myös suomalaisia muodin kuvaajia, stylistejä, meikkitaiteilijoita ja muita muodin ammattilaisia. Monet esimerkiksi Suomessa julkaistavat muotilehdet on tehty aika kaupallisesta näkökulmasta ja me haluamme tuoda esille toisenlaista perspektiiviä, kertoo Rotonen.

Erilaisuudesta kertoo muun muassa se, että muotikuvat tarjotaan lehden sivuilla mustavalkoisina. Rotosen mukaan muotikuvia halutaan käsitellä enemmänkin taiteenalana kuin kaupallisuuden näkökulmasta.

Vaikka lehti kuulostaa hyvin taiteelliselta, se on Rotosen mukaan suunnattu ihan kaikille, jotka ovat kiinnostuneita muodista.

- Vaikka se on makean näköinen ja korkeatasoinen, jutut on tehty sillä kulmalla että lukijan ei tarvitse olla muodin sisäpiirissä ymmärtääkseen mitä niissä puhutaan.

REVS-lehden jokainen numero rakentuu jonkin teeman ympärille, että ensimmäisen numeron teemana on lehden nimen mukaisesti Revolution, vallankumous. Lehti ilmestyy kuusi kertaa vuodessa ja sen kaksi ensimmäistä numeroa ovat lukijoilleen ilmaisia. Ilmaisnumeroita jaetaan vaateliikkeissä ja gallerioissa. lehden jakelijat julkaistaan REVS Magazinen verkkosivuilla revsmag.com ennen lehden julkaisupäivää.

Kilpailut

Uusimmat