Liiat tunteet sekoittavat Hugh Jackmanin tähdittämän toimintadraaman
Kyseessä on lähitulevaisuuteen sijoittuva toimintadraama entisestä nyrkkeilijästä Charlie Kentonista, joka saa yllättäen mahdollisuuden palata kehiin, tosin nyrkkeilyrobottien valmentajana. Hänen elämäänsä saapuu Max-poika, joka on ollut pojan äidillä kasvatettavanaan. 11-vuotias Max yrittää vastentahtoisesti tutustua isäänsä ja isä yrittää vasten tahtoaan pitää huolta pojasta.
Charlie alkaa rakentaa poikansa kanssa täydellistä haastajaa teräksenkoville ja uutuudesta kiiltäville nyrkkeilyroboteille. Rakennettava robotin runko löytyi hylättynä romuvarastoalueelta. Kuin jonkinlaisena vertauskuvana raihnainen robotti kuvastaa sitä, ettei elämässä kaikki tarvitse aina olla maailman kauneinta, kalleinta tai suurinta.
Robottien taistelukohtaukset jättimäisessä nyrkkeilykehässä on tehty loistavasti. Robottien liikkeet loihdittiin elokuvaan käyttämällä stunt-näyttelijöitä ja liikkeenmallinnuspukuja. Näyttävät robottien taistelut ovat mahtavaa katsottavaa ja teatteripenkissä alkaa itsekin väistellä robottien vasempia suoria. Kaikki menee siihen asti hyvin elokuvassa, kun tarinaa sekoitetaan tunteita.
Isän ja pojan välisen suhteen syveneminen tulee katsojalle selväksi ilman täysin turhaa alleviivausta. Kerrankin olisi toivonut, että tunteilukohtaukset olisi jätetty täysin pois elokuvasta. Näyttelijät tekevät kuitenkin niin, mitä ohjaaja on käskenyt, eikä Hugh Jackmanin tai Evangeline Lillyn näyttelijäsuorituksista voi sanoa yhtään poikittaista sanaa.
Suuri valopilkku elokuvassa on 12-vuotias lapsinäyttelijä Dakota Goyo, joka vetää Max-pojan roolin kuin vanha tekijä. Hän uskaltaa muina miehinä alkaa tanssia satojen ihmisten edessä, eikä kaihda aitojen tunteiden näyttämistä.
Elokuvasta sanotaan, että siinä on kaikkea kaikille: nyrkkeilyä miehille, robotteja pojille ja Hugh Jackman naisille. Vaikkei Jackman itse olisikaan samaa mieltä, asia on täysin tällä tavalla: Jackmanin raamikas ja aito läsnäolo elokuvassa varmasti vetoaa naiskatsojiin.
Arvosana Real Steel -elokuvalle: 4/5