Kuva: Shutterstock

Nordealla jälleen ongelmia - kyseessä palvelunestohyökkäys

03.10.2024 12:40 - Reija Saarinen / reija.saarinen@bauermedia.fi

Nordea kertoo ongelmasta muun muassa verkkopankissa.

Nordean verkkopankin käyttäjät ovat jälleen huomanneet palvelun olevan ongelmissa. Nordea itse kertoo ongelmasta muun muassa mobiiliverkkopankin kirjautumissivulla. Ilmoituksen mukaan osalla asiakkaista on häiriöitä sisäänkirjautumisessa.

"Osalla asiakkaistamme saattaa esiintyä häiriöitä verkko- ja mobiilipankin sisäänkirjautumisessa. Korjaamme vian mahdollisimman pian," ilmoituksessa todetaan.

Nordean viestinnästä kerrotaan, että kyseessä on palvelunestohyökkäys. Tämän vuoksi osalla asiakkaista kirjautuminen digikanaviin tai -palveluihin voi hetkellisesti toimia hitaasti tai olla ajoittain pois käytöstä. Jos palveluissa esiintyy häiriöitä, kehottaa Nordea kokeilemaan hetken kuluttua uudelleen. 

Tämän lisäksi Nordea kertoo häiriöstä omalla X-tilillään. Päivityksen mukaan ongelmia saattaa olla myös tunnistautumisessa kolmannen osapuolen palveluihin. 

Nordean mukaan asiakkaat voivat olla varmoja siitä, että heidän varansa ja tietonsa ovat Nordeassa turvassa. Nordean palveluita on turvallista käyttää.

Nordea on ollut viime viikkoina useita kertoja uutisissa pankkipalveluissa esiintyneiden häiriöiden vuoksi. Pankki on kertonut syyksi tehdyt huoltotyöt sekä palvelunestohyökkäykset.

Lue myös: Saitko tällaisen viestin? Kyseessä on huijaus

Lähde: Nordea Mobiilipankki, X

Juttua muokattu 3.10. 12.57. Juttuun lisättiin Nordean viestinnästä saadut kommentit. Myös otsikkoa muokattiin uusien tietojen valossa. 

Kilpailut

Uusimmat