Suomalaiset satsasivat koti- ja pihatuotteisiin koronakeväänä - hittituote saattaa yllättää
Kuluneena keväänä kodista tuli meille entistäkin erityisempi paikka. Koronarajoituksen vuoksi myös suomalaiset viettivät aikaa kodeissaan enemmän kuin kenties koskaan aiemmin. Koronapandemia herätti myös remontti- ja piharakentamisen buumin, kertoo K-Rauta tiedotteessaan.
Yrityksen 132 myymälän ja verkkokaupan huhti- ja toukokuun myyntitilastot paljastavat, että etenkin piharakentamiseen soveltuvan puutavaran myynnissä näkyi selvä piikki. Terassilautaa lukui niin paljon, että niistä voisi rakentaa polun Suomesta Yhdysvaltoihin asti.
"Terasseista halutaan isoja, sillä pihalle siirtyy yhä enemmän kodin toimintoja. Pihakeittiöiden ja grillien myynti on edelleen jatkanut kasvuaan. Kevään aikana myös pihalla viihtyminen ja arjesta nauttiminen on korostunut. Todelliseksi kevään hittituotteeksi nousivat erilaiset ulkoporeammeet, paljut ja kylpytynnyrit ja niihin liittyvät tarvikkeet, joiden myynti kasvoi jopa 150%”, sanoo K-Raudan ketjujohtaja Olli Pere.
Yrityksestä paljastetaan, että myös multaa, pihakiviä, kuorikatteita ja kukkaruukkuja myytiin liki tuplamäärä viime vuoteen verrattuna.
Lue myös: Ideoita juhannusgrilliin? Neljä lihatonta vaihtoehtoa, joille kannattaa antaa mahdollisuus