Tämä keikkamainos suututti Stockmannin! - Päivitetty 3.3.!
Helsinkiläisessä Sir Oliver -ravintolassa lauantaina järjestettävää konserttia mainostetaan julisteella, joka muistuttaa erehdyttävästi Stockmannin Hullut päivät -mainoksia.
Stockmann on perinteisesti ollut todella tarkka Hullut päivät -brändistään. Stockmann nosti esimerkiksi kanteen Maskua vastaan, koska se käytti mainonnassaan "Hullut ALE päivät" -fraasia. Helsingin käräjäoikeus päätti asian Stockmannin eduksi ja kielsi Maskua käyttämästä termiä mainonnassaan.
Tuoreessa konserttimainoksessa on kyse vielä selkeämmästä Stockmannin mainoksen kopioinnista, sillä siinä on tekstin lisäksi kopioitu Stockmannin mainosten ulkoasu ja keltainen väri.
Tavarataloketju aikoo puuttua mainontaan välittömästi.
- Emme missään tapauksessa hyväksy tuota mainontaan, vaan ryhydymme toimiin sen johdosta, Stockmannin lakiasiain johtaja Jukka Naulapää kertoo.
- Otamme yhteyttä mainostajaan ja pyydämme lopettamaan mainonnan välittömästi, hän jatkaa.
Naulapää kertoo, että Hullut päivät -mainosten kopiointi ei ole tavatonta.
- Sitä tapahtuu silloin tällöin, mutta kyse on yleensä ihan puhtaasti tietämättömyydestä eikä tahallisuudesta.
LISÄYS: Konserttijärjestäjä otti yhteyttä Voicen toimitukseen ja korosti, että mainoksia oli jutun julkaisuhetkellä toimitettu vain kaksi ja molemmat olivat sisällä Kaapelitehtaalla, joten Helsingin katukuvassa mainoksia ei ole näkynyt.